Dieta dla urody. Co jeść na piękne włosy, skórę i paznokcie?
Uroda

Dieta dla urody. Co jeść na piękne włosy, skórę i paznokcie?

Każda z nas wie, że to, co jemy wpływa na to jak wyglądamy. A czy wiecie co dokładnie warto zawrzeć w diecie, dzięki której będziemy miały piękne włosy skórę i paznokcie?

Na sam początek przyjmijmy, że są oczywiste pokarmy, które niesamowicie obciążają nasz organizm. Są to produkty wysokoprzetworzone, z wieloma konserwantami. Zawierają ogromne ilości cukrów złożonych, tłuszczów, soli.

Pamiętaj, aby dodać się do naszej grupy ślubnego wsparcia na Facebooku, gdzie się wzajemnie wspieramy i inspirujemy! – Dołącz do grupy! Chcesz coś kupić, sprzedać albo wykonujesz ślubne usługi? – grupa ogłoszeniowa stoi otworem!

Czego powinniśmy unikać w diecie „upiększającej”?

  • wszelkich fast-foodów (pizza, hot dogi, zapiekanki, McDonald i inne sieciowe restauracje)
  • jedzenie wysokoprzetworzone (wszystkie dania gotowe)
  • słodyczy, napoi słodzonych (cukierki, ciasta, ciastka, musli! jest często dosładzane, batony, wafelki, woda smakowa)
  • soli (chipsy, popcorn, mieszanki przypraw, dania typu instant, słone przekąski)

Powinniśmy unikać również unikać diet wyniszczających organizm jak na przykład dieta kopenhaska czy wszelkie głodówki. Dla mnie jest obecnie najważniejsze, że zdrowe żywienie to jednocześnie dobry humor. A zdrowa kobieta to piękne włosy, gładka i promienna skóra oraz szczupłe ciało.

Photo by Brooke Lark on Unsplash

Dieta dla urody – jak być piękną kobietą dzięki samej diecie ?

cynk – świetny dla skóry – niweluje wypryski, potrafi podleczyć trądzik, ogranicza łojotok na skórze twarzy i głowy. Wzmacnia cebulki włosów oraz paznokcie oraz lekko przyśpiesza ich wzrost. Ułatwia i przyśpiesza gojenie się ran i stanów zapalnych. (owoce morza, ciemne pieczywo, pestki dyni, orzechy, jaja, sery podpuszczkowe, czerwone mięso, wątróbka, a także kasze i warzywa strączkowe)

krzem – dzięki niemu skóra jest elastyczna, odbudowuje strukturę włosów i paznokci, odpowiada za oczyszczanie skóry oraz jej regenerację, przeciwdziała celluitowi i zapobiega powstawaniu wolnych rodników. A niektóre kobiety noszą ze sobą ogromne pokłady krzemionki… w silikonowych piersiach, ponieważ jest ona głównym budulcem. (chleb z ziarnami zbóż, płatki owsiane, otręby, daktyle, banany, kasza, owoce morza, ziemniaki, buraki, marchewka, żelatyna, pietruszka)

witamina C – bardzo silny przeciwutleniacz, zwalcza wolne rodniki, wspomaga syntezę kolagenu, który z wiekiem tracimy, uelastycznia i pogrubia skórę, dzięki czemu jest lepiej nawilżona i odporna na czynniki zewnętrzne. (cytryna, pomidor, grejpfrut, mandarynka, mango, gotowana biała kapusta, truskawka, kiwi, czarna porzeczka, brokuły, brukselka gotowana, jarmuż gotowany, papaja, pomarańcza, papryka zielona, czerwona i żółta – w kolejności od najmniej do najwięcej)

Photo by Brooke Lark on Unsplash

witamina A (beta karoten) – sprzyja regeneracji komórek, działa ochronnie na nabłonek i skórę, pełni rolę ochronną przed działaniem wolnych rodników. Wpływa na prawidłowy wzrost kości i zębów. Ma działanie przeciwnowotworowe, odpowiada za dobry stan włosów, skóra i paznokci. (wątroba wołowa, wątroba wieprzowa, wątroba drobiowa, morele, masło, marchew, margaryny, papryka czerwona, brzoskwinia, śliwki, pomidor, brokuły, makrela wędzona, łosoś, jaja, sery żółte, sałata, szpinak)

witamina E – likwiduje skurcze mięśni, pomaga w leczeniu dolegliwości skórnych (przyspiesza regenerację skóry po oparzeniach), zwalcza grzybicę, wspiera pracę oczu, mięśni. Podnosi jakość krwi, dodaje żywotności i witalności. Jest naturalnym antyutleniaczem. Pomocna przy objawach menopauzy. (Oleje – słonecznikowy, kukurydziany, z pestek winogron, arachidowy, oliwa, orzechy laskowe, migdały, ziarna zbóż, tłuste ryby, masło, margaryna, pestki dyni, nasiona słonecznika, kiełki pszenicy i kukurydzy)

witamina B5 (kwas pantotenowy) – bierze udział w rozkładzie kwasów tłuszczowych, syntezie cholesterolu i hormonów steroidowych, regeneruje komórki skóry i błon śluzowych, wspomaga proces pigmentacji włosów oraz prawidłowy wzrost. (drożdże, wątróbka, otręby pszenne, pstrąg, pestki słonecznika, śledź, makrela, brązowy ryż, sery miękkie , pełne mleko, jajka, ziemniaki, brokuły, awokado, banany, pomarańcze, melony, soja)

Dieta oczyszczająca nie powinna być jednocześnie dietą odchudzającą, ponieważ zdrowe odżywianie samo w sobie powoduje spadek wagi oraz poprawę zdrowia i samopoczucia. Na sam początek można raz na jakiś czas zastosować taką krótką dietę na przykład warzywną, aby pozbyć się z organizmu nagromadzonych toksyn. W naszym organizmie takich toksyn może znajdować się nawet 5kg, w zależności od naszego sposobu odżywiania, aktywności fizycznej i otoczenia. Należy pamiętać, że pierwszym krokiem zawsze jest picie bardzo dużych ilości wody, aby nieco udrożnić nerki i wspomóc trawienie.

Zdjęcie tytułowe pochodzi z unsplash-logoRachel Park

A co jest Twoim ulubionym produktem piękna?

Jeśli podobają Ci się moje posty zaobserwuj mnie w social mediach i nie zapomnij zapisać się na powiadomienia e-mailowe!

Facebook – Instagram – Pinterest
Grupa Ślubna – Newsletter